KENAPA REZEKI MAKIN BERTAMBAH DAN HIDUP TAK SUSAH.. WAJIB BACA..

Bagaimana nak buat

KENAPA REZEKI MAKIN BERTAMBAH DAN HIDUP TAK SUSAH.. WAJIB BACA..

Saya pernah tak bagi duit kat ibu saya dulu walaupun saya dah mula berniaga.. Saya rasa nak bagi rm100 rasa macam berkira sangat.. Di ukm saya berniaga income dapat dalam purata RM3k sebulan.. Macam2 business saya buat.. Saya rasa banyak sangat dapat.. Tapi duit tu rasa macam habis macam tu je.. Saya rasa macam ada benda tak kena..

Satu hari abg saya no 4 tanya saya.. “Hang berniaga dpt rezeki, tak pernah bagi duit kat Mak kah? .. Jangng wat lupa pulak.. Anak lelaki wajib bagi nafkah pada mak ayah.. Tak berkat rezeki .”

Saya fikir saya dah kawin .. Tak kan nak bagi kat mak ayah kot … Saya terus termenung.. Tepuk dahi saya.. Allah… Apa aku buat ni.. Sampai ibu pun aku lupa nak bagi dia…

Ada juga yang rasa.. Owh.. Ayah mak saya dah tak perlu.. Duit depa pun dah banyak.. Pencen ada.. Tak sebenarnya.. Kita bagi bukan sebab duit tu.. Tapi sebab kita nak kan keberkatan… duit banyak2 tak guna kalau tak ada keberkatan.. Allahu..

Saya terus minta no akaun ibu saya pada abg saya terus masukan duit RM300.. Ingat lagi kali pertama bagi kat ibu…. Allahu… Saya mula rasa lain.. Duit rasa macam ada je.. Tak habis2..malah bertambah.. Boleh belanja kawan2.. Boleh bantu kawan2 yang susah.. Sejak daripada tu.. Saya tak pernah mis masukan duit setiap bulan..

Sekarang saya dah makin tak berkira dengan ibu. …Ibu nak apa ja In Shaa ALLAH saya akan penuhi.. .ya Allah.. Sejak tak berkira dengan ibu .. Bulan2 pun dah ribu.. Makin banyak bagi kat Mak Ayah makin melimpah ruah rezeki Allah bagi..

Dari situ saya mula belajar.. Kecik mana pun pendapatan kita.. Bagi duit kat mak ayah satu punca rezeki yang paling mudah nak tarik daripada khazanah Allah.. Ramai anak muda hari ni ambil mudah dengan nafkah pada mak ayah.. Kalau kita tak bagi duit kita kat mereka.. Duit tu pasti juga akan habis ke tempat lain.. Allahu….

Ya Allah kau panjang kanlah umur Mak Ayah saya dan kami semua agar kami dapat khidmat lagi pada nya …. Amiiiin

Nota kaki : Bila mula rasa berkira dengan mak ayah.. tunggu lah kesusahan yang akan dilalui..

Boleh share dan tag pada rakan2 adik beradik suami isteri kita..

Saya pernah tak bagi duit kat ibu saya dulu walaupun saya dah mula berniaga.. Saya rasa nak bagi rm100 rasa macam berkira sangat.. Di ukm saya berniaga income dapat dalam purata RM3k sebulan.. Macam2 business saya buat.. Saya rasa banyak sangat dapat.. Tapi duit tu rasa macam habis macam tu je.. Saya rasa macam ada benda tak kena..

Satu hari abg saya no 4 tanya saya.. “Hang berniaga dpt rezeki, tak pernah bagi duit kat Mak kah? .. Jangng wat lupa pulak.. Anak lelaki wajib bagi nafkah pada mak ayah.. Tak berkat rezeki .”

Saya fikir saya dah kawin .. Tak kan nak bagi kat mak ayah kot … Saya terus termenung.. Tepuk dahi saya.. Allah… Apa aku buat ni.. Sampai ibu pun aku lupa nak bagi dia…

Ada juga yang rasa.. Owh.. Ayah mak saya dah tak perlu.. Duit depa pun dah banyak.. Pencen ada.. Tak sebenarnya.. Kita bagi bukan sebab duit tu.. Tapi sebab kita nak kan keberkatan… duit banyak2 tak guna kalau tak ada keberkatan.. Allahu..

Saya terus minta no akaun ibu saya pada abg saya terus masukan duit RM300.. Ingat lagi kali pertama bagi kat ibu…. Allahu… Saya mula rasa lain.. Duit rasa macam ada je.. Tak habis2..malah bertambah.. Boleh belanja kawan2.. Boleh bantu kawan2 yang susah.. Sejak daripada tu.. Saya tak pernah mis masukan duit setiap bulan..

Sekarang saya dah makin tak berkira dengan ibu. …Ibu nak apa ja In Shaa ALLAH saya akan penuhi.. .ya Allah.. Sejak tak berkira dengan ibu .. Bulan2 pun dah ribu.. Makin banyak bagi kat Mak Ayah makin melimpah ruah rezeki Allah bagi..

Dari situ saya mula belajar.. Kecik mana pun pendapatan kita.. Bagi duit kat mak ayah satu punca rezeki yang paling mudah nak tarik daripada khazanah Allah.. Ramai anak muda hari ni ambil mudah dengan nafkah pada mak ayah.. Kalau kita tak bagi duit kita kat mereka.. Duit tu pasti juga akan habis ke tempat lain.. Allahu….

Ya Allah kau panjang kanlah umur Mak Ayah saya dan kami semua agar kami dapat khidmat lagi pada nya …. Amiiiin

Nota kaki : Bila mula rasa berkira dengan mak ayah.. tunggu lah kesusahan yang akan dilalui..

Boleh share dan tag pada rakan2 adik beradik suami isteri kita..

Pakar kewangan

Facebook Comments

Leave a Reply