Perbezaan Antara Laman Web dan laman Blog?

Perbezaan laman web dan blog

Perbezaan antara laman Blog  dan laman Web ia adalah satu aspek yang penting dalam bidang pembangunan web. Adalah penting untuk memahami perbezaan antara blog dan laman web sebelum anda membuat semua ini. Ketahui perbezaan besar dan membuat keputusan untuk diri sendiri.

“Saya bercadang untuk membuat laman web”Perbezaan antara blog dan laman web adalah salah satu pertanyaan yang sering ditanya di alam web. Apabila anda merancang kehadiran dalam talian anda, ia adalah penting untuk mengetahui perbezaan ini kerana ia boleh memainkan peranan yang besar dalam bagaimana anda akan membangunkan dan mengekalkan kehadiran dalam talian anda. Mari kita meneliti persoalan dan perbezaan sebenar yang terletak di antara blog dan laman web.


Ini adalah perkara utama yang memisahkan blog dari laman web. Bagaimana anda ingin mengatur kandungan web keseluruhan anda menentukan sama ada anda perlu blog atau tidak. Blog adalah sebenarnya log web di mana kandungan disimpan dalam cara yang kronologi (seperti buku harian). Kandungan baru yang berlaku di atas longgokan yang sedia ada bahan (seperti stack).

 Kedua-dua laman web dan blog ini terdiri daripada halaman yang saling berhubungan dengan hyperlink dipanggil URL. Dalam kes blog, laman seperti itu disebut sebagai “post”. Siaran ini disusun di atas satu sama lain disusun atas dasar tanggal pembuatan. Sebuah laman web, di sisi lain, menempatkan kandungan yang secara menyambungkan.Sebuah laman web tidak mengganggu tentang tarikh penciptaan halaman. Terpulang kepada pemaju laman web untuk memutuskan bagaimana untuk menghubungkan semua halaman dengan satu sama lain

Oleh kerana struktur blog didefinisikan dengan baik dan didorong oleh kronologi, terdapat beberapa platform blog percuma yang disediakan yang boleh digunakan untuk dengan mudah membuat blog. Sebuah laman web biasanya dibangunkan dari awal. Anda perlu membuat pilihan tentang platform (misalnya Windows atau Linux), pangkalan data (misalnya mysql atau SQL Server), bahasa pengaturcaraan (contohnya PHP, ASP, Java) dan kemudian meminta pemaju untuk dibuat laman web anda mengikut keperluan anda. Jelas sekali, yang dirancang khusus, laman web yang memberikan anda lebih fleksibiliti dalam melaksanakan idea yang anda ada di dalam fikiran. Kebanyakan platform blog membolehkan fleksibiliti tetapi hanya terhad.


Atikal ini adalah hak cipta dari perekablogpro


Hubungi kami disini

Leave a Comment